Dodatek
Zara
Ještě dodatek, nevím jestli je to důležité. Také alkohol sehrál v mém životě velkou roli,nebyl pro mě problém mít stabilně třeba týden 3promile,pila jsem už od rána. Ale nikdy ne na opiáty. Rozhodně na můj život nejsem pyšná, píšu to spíše jako odstrašující případ. Dříve jsem měla všechno, teď nic. Nelituju se, mám co mi patří. Jen mě mrzí, že nemohu dosáhnout na Metadon, kvůli benzákům,byl by všem problémům konec. Nepoužívá se v rámci substituce ještě nějaká jiná látka, která se jednoduše spolkne? Detox už nikdy. Když se mi podaří správně užít Suboxone,je to pro mě darovaný den. Bez opiátů už nebudu, už jsem příliš zhuntovaná, nehledě na to, že jsem Detox 2x zkoušela, vždy vydržela 3měsíce na nule a pak jsem si znovu utíkala pro recept. Byla to katastrofa,jednak samotný Detox,jednak období po něm, měla jsem stavy,kdy jsem se bála i dýchat, či jít na WC... Už to prostě nejde. Děkuji za váš čas. Nashledanou

Odpověděl: Hana Skořepová
Zaro,
oceňuji Vaši otevřenost a i snahu fungovat po tak dlouhé době užívání více drog včetně alkoholu. Souhlasím s Vámi, že je lepší být na substituci, která Vám pomůže se stabilizovat po zdravotní, psychické i sociální stránce než podstupovat opakovaně snahy o abstinenci. Co se týká jiných substitučních preparátů dostupných zde v Čechách, tak to je opravdu buď v tabletové formě buprenorphin ( u některých preparátů v kombinaci s naloxonem) - akorát jsou pod jiným názvem dle výrobce- nebo v tekuté formě (metadon). Máte pravdu, že benzodiazepiny jsou překážkou pro metadonovou léčbu, což ale také platí pro buprenorphinovou léčbu, kde se doporučuje abstinence od dalších návykových látek. Zřejmě však máte z nějakého důvodu psané benzodiazepiny a jsou tolerovány i v programu, kam docházíte. Ne všude je to takto přijímáno.
Držím Vám palce, ať to zvládáte i za těchto podmínek a jste spokojenější v životě.
HS