prosím o radu.
LU
Dobrý večer.
Píšu ohledně rady skrz drogy v těhotenství. Ano vím, je to nepřijatelné.
Cca rok užívám kokain, ne úplně každý den, ale často. Zjistila jsem v 6tydnu , ze jsem těhotná. Předtim, než jsem to zjistila,jsem kolain užívala a občas i alkohol. Po udelani testu jsem dva týdny nic nepozřela. Poté jsem byla na kontrole a doktor mi řekl, ze jsem v 8tydnu.
Nějak jsem tomu zase podlehla a měla jsem tři dny po sobě cca pul g. Stydím se za sebe a bojím se o tom s někým mluvit i s moji doktorkou. Proto se obracím sem. Vím, ze budu silná a nikdy uz si to nedám.
Doufám, ze plod bude v pořádku. Myslíte si ze mám zajít k doktorce hned zítra nebo počkat za týden na kontrolu?dekuji.L

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý dne, LU,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru.
Je skvělé, že plánujete abstinovat, moc Vám fandím! Přešlapů uděláme za život hodně, prima je, že jste odhodlaná svoji situaci řešit.
Nejrizikovější bývají první cca 3 týdny těhotenství, kdy v případě, že vajíčko nemá vyhovující podmínky k zahnízdění, prostě z těla samovolně odejde - toho si žena ani nemusí všimnout, jde o takovou silnější menstruaci. Toto období už tedy máte za sebou a zdá se, že nepociťujete ani nějaké potíže. Nepřipadám si kompetentní v tom Vám radit, kdy máte navštívit lékařku, dala bych na Váš vlastní instinkt - pokud Vás návštěva lékařky uklidní, bylo by to asi fajn - Vaše pohoda a dobré naladění, jsou pro vývoj Vašeho těhotenství také důležité.
Co se týká plánované abstinence - pokud by se nedařilo tak, jak máte v plánu, neváhala bych a obrátila se na nejbližší Adiktologickou poradnu. Tím nechci nijak shazovat Vaše odhodlání, ale někdy se stane, že věci nejdou tak hladce - v těhotenství se s námi děje spousta změn, máme velká očekávání, ale i obavy....tak jen abyste věděla, že na to nemusíte být sama a že je místo, kde Vás vyslechnou, bez odsuzování a divných pohledů, kterých se možná obáváte.
Nejbližší adiktologické poradny můžete nalézt v Mapě pomoci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Více k vašemu tématu se můžete také dočíst na http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele.html.
Pokud jste z Prahy nebo máte Prahu blízko, Můžu Vám také doporučit paní Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Paní Preslová již dlouhou dobu nabízí podporu rodičům, kteří mají zkušenosti s užíváním návykových látek.
Více naleznete zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html.
Přeji Vám i miminku pevné zdraví!
Za Drogovou poradnu
Andula Novotná