Co na zklidnění.
Anonymous
Zdravím mám dotaz, při vysazení pervitinu. Kdy se člověk rozhodne že se půjde léčit a ze nastoupí do léčby.
Je možné nasadit nějaké léky na klid? Aby ten čas do nástupu který není hned možný a čeká se. Aby to s tím člověkem bylo možné co nejlépe v klidu projít? Je něco takového ordinuje se něco co by v té chvíli pohohlo?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Anonymous,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto přes internet bez dalších informací nejsme schopni poskytnout adekvátní odpověď.
Zajímá Vás, zda je možné nasadit nějakou medikaci, aby byl člověk v klidu po vysazení pervitinu a také ještě před nástupem do léčby.
Klid může pro každého představovat něco jiného, někdo potřebuje zkvalitnit spánek, řešit propady nálady, úzkosti či mnoho dalšího. Dle toho také může být medikace odlišná. Prosím, můžete k tomu napsat více?
Nevím ani, zda se jedná přímo o Vás či někoho blízkého. Dle toho mohou být postupy také odlišné. Někdy stačí s druhým být na blízku, vyslechnout ho, když potřebuje a podporovat ho k nástupu do léčby.
Bylo by vhodné vyhledat před nástupem do léčby podporu odborníků z adiktologie, alespoň v podobě krátkého předléčebného poradenství. Tam je možné celou situaci zkonzultovat a vymyslet vhodné strategie, jak zvládnout čas do doby nástupu, co nejvíce v "klidu". Víte, kam se obrátit?
Doporučuji se také uklidnit, odpočinout si, zdravě a vydatně jíst i pít, doplňovat vitamíny a minerály, zejména magnesium. Dobré je dbát na spánkovou hygienu, včetně fyzické aktivity přes den, čerstvý vzduch. Během dne i navečer je dobré popíjet meduňkový čaj, případně další bylinky, které doporučí v lékárně. Je možné vyzkoušet některé preparáty s melatoninem. Pokud by se jednalo o nějaké jiné léky, je potřeba to řešit s psychiatrem.
Stačí takto? Budu ráda, když se znovu ozvete.
S pozdravem,
Nikol Spůrová