Pěstování konopí
Nevim
Dobrý den, chtěl bych se zeptat když mám diagnózu Aspergerův syndrom se kterou teda nesouhlasím a psychiatrie mi zničila přirozený dětství, tak kdybych pěstoval marihuanu a přišla by na to policie, tak jestli by mě právník z toho vysekal abych neskončil ve vězení?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
jestli tomu správně rozumím, ptáte se, jesli byste mohl skončit za pěstování marihuany ve vězení, ačkoli máte diagnostikovaný Aspergerův syndrom (se kterým nesouhlasíte a cítíte se psychiatrií poškozený). Chápu to dobře?
Zákony platí v ČR pro všechny stejně, tudíž v tuto chvíli byste nejspíš byl postižitelný stejně jako kdokoli jiný. Předpokládám, že jste plnoletý a svéprávný. Diagnoza Aspergerova syndromu není nutně s jakýmkoli omezením svéprávnosti spojována a není tedy důvod, proč byste neměl být považován za trestně odpovědného. Po vyšetření případu policí by mohlo dojít na soud, na kterém by pak bylo rozhodnout o vině a případném trestu. V tuto chvíli by pak záleželo i na vaší obhajobě. Justice je u nás nezávislá, nelze tedy dopředu jasně říct, jaký by byl výsledek. Zároveň se u nás situace ohledně legalizace stále vyvíjí. To, co platí dnes, může být za několik měsíců či let zcela jinak.
Zajímá-li vás aktuální právní situace ohledně marihuany, neváhejte se s dotazem obrátit na bezplatnou právní poradnu Asociace neziskových organizací, kontakt najdete zde.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.