Játra a Houby
Marek
Zdraví mám dotaz.Všude píšou něco jinýho a každý zdroj uvadi neco jiného a proto se chci zeptat.Může Kropenatec nebo lysohlávka způsobit jaterní potíže?A jestli ano může to být až do nějaké znatelné míry?Psychická rizika znám.

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Marku,
asi Vám také nedám jednoznačnou odpověď neodpovím. V různých zdrojích uvádějí, že psilocybin není toxický, nezpůsobuje poškození žádného orgánu a ani nenavozuje závislost. Při užívání psilocybinu nebo kropenatce však je třeba opatrnosti, protože mohou obsahovat dosud neprozkoumané látky, které mohou zatěžovat játra. Kvůli odlišnostem ve hmotnosti, toleranci a osobní citlivosti jednotlivých uživatelů a v neposlední řadě kolísajícímu obsahu účinných látek v plodnicích je dávkování velice individuální. Při větším množství a dlouhodobém užívání hub je pro játra zatěžující. Játra se snaží co nejlépe přetvářet to, co jíme a pijeme, na energii a živiny. Odstraňují škodlivé látky z krve. Zatěžující to bude více pro člověka, který má již omezenou funkci jater než pro zdravého, ale příčinou onemocnění jater to zcela není pravidlem. Každopádně buďte na sebe opatrný v užívání tohoto druhu hub a hlavně nekombinujte s dalšími látkami.
HS