pervitin vs cecko vs snupani
Lubos
Dobry den, tady Lubos.
Asi pred mesicem jsem opili koupil pervitin. Vybavuji si ze ta holka to z jejiho pytlicku
"presypavala" do meho pomoci, no nevim jak se tomu rika, "pistu" ze strikacky. Pak kdyz jsem
byl doma si vybauji ze to (asi) mistama bylo hnede (mohla to byt zaschla krev). Cili dva dotazy
1) da se cecko vubec takhle prenest? (ja to snupal)
2) za jak dlouho si mam nechat pro jistotu udelat test na cecko? (tzn uz se vytvori neco,
co laborka identifikuje ze uz mam cecko, nekde jsem cetl ze inkubacni doba je az 180 dni, tak nevim)
Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Luboši,
v jakékoli rizikové situaci tohoto typu je ideální jít na testy hned, následně za 2-3 měsíce a ještě jednou půl roku od rizikové události. Můžete jít ke svému praktikovi, nebo rovnou na infekční oddělení. Můžete situaci popsat tak, jak se stala, nebo říct, že jste měl rizikový/náhodný kontakt a dál to příliš nerozebírat. Ideální je udělat testy na všechny krví a pohlavním stykem přenosné nemoci. A po celou dobu, než se sitauce vyřeší, se chovat tak, jako byste positivní byl.
Obecně - s jistotou vám nedokážu nic říct, protože samozřejmě nevím, jak to přesypávání vypadalo, jestli šlo o píst slečny, zda byl čistý, zda je slečna nakažená atd. Z popisu však považuji riziko za velmi nízké. Nicméně obezřetnost je na místě, rozhodně i do budoucna.
A pak mě napadá ... je všechno v pořádku? Opít se, koupit si pervitin od holky co to přesypává pístem od stříkačky do vašeho vlastního pytlíčku, šňupnout si ... je to pro vás norma? Děje se něco? Kdybyste chtěl napsat víc, budu ráda.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.