Kouření hub a dotaz
Radek
Zdraví mám dotaz jestli při kouření psychedelických hub může dojít k tomu že se udělá plíseň ze sporů hub v těle.Někdo rika ze prý nikoli že plamen ohně při zapalovani zpusobi ze spory nepřežijí ale někdo tvrdí že se to může dostat do těla a tam muze začít nějaká ta plíseň.Kde je pravda?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Radku,
a děkuji vám za dotaz.
Jestli jsem to pochopila dobře, máte obavy, aby se nestalo, že si do těla při kouření psychedelických hub zanesete nějaké plísně, které si spojujete se sporami kouřených hub. Je to tak? O tomto riziku slyším/čtu poprvé. Mohl byste mi poslat zdroje, kde se na toto téma vedou debaty?
U užívání psychedelických hub se častěji mluví o rizicích spojených s chováním ve stavu akutní intoxikace, klade se velký důraz na dobrý set a setting, vnitřní očekávání a nastavení. Rizikové jsou situace, kdy člověk není psychicky nebo fyzicky zdráv. Při užití je rizikem bad trip, po užití naopak například flashbacky.
Jen pro zajímavost - v ČR se psychedelickým látkám věnuje v posledních letech docela velká pozornost. Můžete se podívat např. na Národní psychedelický výzkum 2019-2021, Diabasis, Psyon. Nebo se obrátit s přesnějším dotazem na Národní ústav duševního zdraví a jejich Centrum výzkumu psychedelik vedené MUDr. Páleníčkem.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.