Trittico a alkohol
Honza113
Dobrý den, bylo mi předepsaný trittico na spánek a po nějaké době a i nějaká slabá antidepresiva. Kombinoval jsem s alkoholem, ne úmyslně. Proste jsem si rána vzal antidepresiva a večer se občas napil a na spánek si vzal trittico. Začalo to že po ránu kdy jsem pil plivu sliny kde je krev a když po alkoholu zvracim je tam taky krev ale hlavní co se mi děje jsou už delší dobu tlaky do hlavy, léky a alkohol jsem vysadil ale porad se mi kazdej den jakoby motá hlava, popsal bych to ke stavu jako když ráno rychle vstanete z postele a tento stav mám furt. Od ty doby co léky neberu krev neplivu ale tlaky v hlavě mi přetrvávají. Dá se s tím něco dělat?

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Honzo,
děkuji za dotaz. Zkusím Vám odpovědět, přestože Vámi poskytnuté informace nejsou více přesnější. Rozumím, že se to hůře píše i přes anonymitu do tohoto prostoru. Proto bych Vám doporučila to ještě řešit s Vaším lékařem, který Vám napsal medikaci a měl by být seznámen s Vaším zdravotním stavem. Lékař, by na základě anamnézy měl stanovovat vhodnout farmakologickou léčbu s přesným dávkováním a případně s kombinací dalších léků, s kterými by neinteragoval.
Píšete o užívání alkoholu. Trittico obsahuje účinnou látku trazodon. Ten zvyšuje sedativní účinek alkoholu. Alkohol by tedy neměl být v průběhu léčby trazodonem požíván.
Dále jste psal o krvi ve slinách a tlacích v hlavě. Ovlivňujícími faktorem může být i množství užité dávky. Pokud jste užil vyšší dávku než lékařsky doporučenou uvádí se za nejčastěji hlášené nežádoucí účinky na předávkování ospalost, závratě, nauzeu a zvracení. Ve vážnějších případech bylo hlášeno kóma, tachykardie, hypotenze, konvulze a respirační selhání. Symptomy se mohou objevit během 24 hodin, i později, po předávkování. Při ukončení léčby trazodonem, zejména po dlouhodobější léčbě, je doporučeno postupné snižování dávky, aby se zredukovaly možné abstinenční příznaky, jako je nauzea, bolest hlavy a malátnost.
Příčinou Vašich obtíží tedy může být více faktorů a je dobré v tom spolupracovat s lékařem, i přes vysazení medikace. Naše možnosti v tomto ohledu jsou omezené. Nebojte se tedy oslovit  Vašeho lékaře a konuzultovat Váš stav, abyste předešel dalším obtížím.
Držím palce a budu ráda, když dáte o sobě vědět.
HS