Léčba alkoholu
Rosalin
Dobrý den
Když se člověk přihlásí j vám dobrovolně na léčbu z alkoholu za jak dlouho k vám může nastoupit ???? Jak dlouho je u vás na léčbě ???? Může mít u sebe mobil ,jsou možné vycházky ???? Děkuji za váš čas a info

Odpověděl: Anna Radimecká
Dobrý den,
v tomto případě záleží, jaký typ léčby chcete zvolit. Z toho, co popisujete vnímám, že byste chtěla nastoupit na pobytovou léčbu závislostí.
V tomto případě existují dvě možnosti. Buď ústavní léčba nebo terapeutická komunita. Ústavní léčba probíhá v psychiatrických nemocnicích nebo psychiatrických oddělení na to zaměřených a většinou trvá cca 3-6 měsíců. Jedná se o zdravotnická zařízení, kde léčbu platí pojišťovna a je možné jít tam na neschopenku.
V případě terapeutických komunit, se většinou jedná o nestátní služby, sociální zařízení, kde se platí ubytování a strava. Terapeutické komunity jsou buď střednědobé, kdy léčba trvá cca 6-8 měsíců, nebo dlouhodobé, kde léčba trvá cca rok, někdy i déle. Některé komunity, také přijímají pouze uživatele ilegálních drog, ne klienty závislé na alkoholu, to je třeba si zjistit.
Čekací doby jsou v různých zařízeních různé, někdy mají místo hned, jindy je čekací doba několik měsíců, záleží na aktuální obsazenosti zařízení.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=7&r=#result
Zde posílám odkazy, kde některá zařízení můžete najít.
K  pomoci vyhledání vhodného zařízení pro Vás, by bylo fajn vědět více o Vás a Vašem příbehu, Váš věk délku užívání a podobně, tak klidně znovu napište, abychom mohli pro Vás lépe vybrat. Lze odpovědět i skrytou zprávou.
SANANIM jako organizace, má dvě pobytová zařízení - terapeutické komunity, TK Němčice-Heřmaň http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-nemcice-herman-tkn.html je zaměřená především na klienty s dlouholetou zkušeností užívání drog,
TK Karlov je pak určena pro klienty ve věku 16-26 let a pro matky/otce s dětmi http://www.sananim.cz/o-nas-1/terapeuticka-komunita-karlov-tkk.html
Dále pak ambulantní možnost: http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Snad odpověď takhle stačí, kdyžtak určitě napište!
Držím palce!
S pozdravem,
A.Radimecká