Dotaz ohledně regenerace na pervitinu
Honza
Zdravím poradno. Od patnácti užívám pervitin. Bylo to asi 8 let každý víkend, potom jsem díky tomu začínal mít docela problémy (psychicky, finanční a tak), rozhodl jsem se přestat a vydrželo mi to nejdéle 4 a půl měsíce, beru to jako úspěch sice chuť je věcná ale už díky tomu nemám takové problémy tedy až na to co přijde vždy po pervitinu, děsivé psychické stavy, neschopnost cokoli dělat a neschopnost normálně fungovat, když si dam úplně me to vyzdime. Podařilo se mi to z každého víkendu dostat na minimálně čtvrt roku. Ale teď na Vánoce s kamarádem se kterým jsme začínali (taky už má rodinu a dítě takže víc jak půl roku neměl) ale jelikož rádi spolu hrajeme na konzoli, máme v plánu na Vánoce si udělat dvoudenní herní party na pervitinu, už to plánujeme docela dlouho .. Já bych se zde v poradně chtěl zeptat, jak co nejvíce eliminovat dopady na psychiku a celkově jak nejbezpečněji ty dva dny přežít a jak se potom co nejrychleji dostat do normálu .. vždycky tak minimálně týden se zotavuji a je to strašně nepříjemný týden .. mohli by jste mi poradit jaké kroky podniknout když už si teda dáme tak aby jsme potom trpěli co nejkratší čas ? Je mi jasný ze únavě se nevyhneme, dvě noci vzhůru nás pěkně unavi a blbě nám zkratka bude ať uděláme cokoli, ale určitě můžeme tělu nějak pomoct aby to lépe cele zvladlo.. moc děkuji za rady a přeji krásný zbytek dne 😌

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Honzo,
díky moc za Váš dotaz. Asi Vás úplně nepotěším svojí odpovědí, ale nejjednodušší cesta, jak zvládnout dojezdy po pervitinu, je pervitin neužít. Bohužel neexistuje zaručená rada, jak snížit dopady těchto jízd na Váš organismus. Je to prostě tak, že do sebe vpravujete pro tělo toxickou látku a tělo se s touto náloží musí vypořádat. Každý organismus funguje jinak, někdo zvládá dojezdy lépe, někdo hůře....Záleží také na "čistotě" užité látky, nikdy si nemůžete být jistý, co do sebe přesně dostáváte a pokaždé s Vámi může užití zamávat jiným způsobem. Je to taková velmi riskantní hra, kdy nikdy nevíte, zda si nevylosujete černého petra například v podobě toxické psychózy apod.....Obzvlášť když píšete, že jste ve spojitosti s užíváním již psychické potíže pociťoval.
Píšete, že už jste se dostal do momentu, kdy Vás užívání začalo vyčerpávat, a to jak psychicky, tak po finanční stránce. A že jste byl schopný abstinovat 4,5 měsíce. Což je určitě skvělé! Možná by stálo za to zkusit si s někým s adiktologických služeb popovídat o tom, co Vás k pervitinu pořád táhne, i přes všechny negativa, která Vám z braní plynou (píšete, že jste po užití dlouhou dobu úplně nepoužitelný, je to pro Vás nepříjemné...). Nikde se nemusíte k ničemu zavazovat, k žádné léčbě apod., jen by mi to přišlo jako zajímavé téma k rozhovoru, kde je zakopaný pes....
Pokud byste o kontaktování odborných služeb uvažoval, v Mapě pomoci lze nalézt například nejbližší adiktologickou ambulance dle místa bydliště: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/.
Jinak obecná doporučení pro snížení rizik spojených s užíváním pervitinu jsou asi taková: pokusit se po užití dodržovat režim v podobě pravidelného jídla, alespoň v malých porcích, pitný režim, vždy látku otestovat užitím malého množství a "nepřikrmovat" v krátkých intervalech, pokusit se o pravidelný odpočinek, nespat dva dny v kuse je pro organismus opravdu nebezpečná nálož. Negativní dopady při dojezdech může mírně zmírnit dostatek nealkoholického neslazeného pití, například minerálky, dostatek odpočinku a spánku, vitamíny jako C + Zinek, magnezium, bylinkové čaje jako meduňka, při potížích se spánkem Melatonin (běžně dostupný v lékárnách).
Prosím, zvažte, jestli Vám ta vánoční jízda stojí za všechna ta rizika, která s sebou nese......
Buďte na sebe opatrný!
Za Drogovou poradnu zdraví,
Andula Novotná