Léčení závislost na pervitinu, automaty
Xx
Dobrý den,
bratr je závislý na pervitinu- užívá ho cca 15 let.
Do toho má problém se závislosti na aumtomatech gambling.
Hrozí mu vězení.
Chodí na probacni a hrozí mu že půjde do vězení.
Na léčení se jít bojí. Říkám mu že je lepší jít na léčení. Prý se bojí se někam nechat zavřít,že ve vězení bude moci aspoň pracovat.
Prosím existují nějaké léčebny do kterých lze ho odvézt,co nejdříve?
Které nejsou tak přeplněné a není tam dlouhý čekací poradnik?
Co je prosím dobre vyřídit předem,kdyby se rozhodl jít na léčení.
A jak bych mu mohla co nejlépe vysvětlit jako závislemu,že je lepší nez krminal lecebna?
On mi tvrdí,že nemůže kvůli probacnimu na léčení, ale přeci ta by léčbu měla podporovat, dělají mu testy na drogy, zda bere nebo ne.
Prosím o pomoc a případně seznam léčeben,nevím jak se postupuje při domluvě léčby.
Dekuju Vám

Odpověděl: Amrit Sen
Xx, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše trápení i starost o bratra. Píšete "odvézt do léčebny", odpusťte, takto to nechodí. Prvním znamením pro léčebná zařízení, která mají svoje pořadníky a čekací lhůty, které se podle situace mění, aby o příjmu jednaly je, že zájemce vejde se zařízením v kontakt a léčbu si vyřizuje sám.
Současné čekací lhůty jednotlivých zařízení tedy bratr zjistí, když si je obvolá, pošle email, nejlépe obojí.
Šikovné je mít předem vyřízenou evidence na Úřadě práce, aby mu "sociálka" mohla posílat do léčebny nějaké finance, nebo mu dokonce plně hradit léčbu v terapeutické komunitě. Obojí se dá vyřídit i z léčby, ale není to praktické.
Některá léčebná zařízení vyžadují doporučení od některé spolupracující služby pro uživatele návykových látek, životopis a další náležitosti. Všechny podrobnosti a informace k nástupu do léčby a tom, jak v jednotlivých zařízeních léčba probíhá, lze najít na jejich webech.
Nejvýhodnější a nejsnažší je, když se zájemce spojí s odbornými pracovníky kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo poradny, kde ho podpoří a pomohou mu léčbu vyřídit, či sladit termíny nástupu a výstupu z detoxu, který každé pobytové léčbě závislosti předchází a nástupu do léčby bez přerušení.
Že bratr nemůže kvůli probačnímu do léčby je, odpusťte, nesmysl, zůstaňme nohama na zemi a rozumějme skutečnosti, že se bratrovi do léčby nechce.
Otázkou zůstává, co je ve Vašem příběhu pomoc, a co už ne. Věřím, že zkoušíte, co se dá. Bohužel, univerzální návod, který bychom mohli takto na dálku rozesílat, neexistuje.  Proto Vám doporučuji, než začnete cokoli dalšího podnikat, zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje podporu, poradenství, pomoc a další bezplatné služby blízkým uživatelů návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky.
Při ní, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak v součinnosti s rodinou postupovat a jakým chybám se vyhnout. Co užitečného můžete pro sebe i bratra podniknout, jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě.
Jak jsem psal, za bratra tedy Vy, ani nikdo jiný léčbu vyřídit nemůžete a je to tak dobře.
Jak můžete Vy i bratr vyhledat podle oblasti a typu zařízení kontakty na síť adiktologických služeb v ČR, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Zatím se mějte, kdybyste se potřeboval ještě doptat, kdykoli napište, nebo volejte na Poradenskou linku SANANIM, která je v provozu každý všední den od 13 do 17 hodin: +420 602 666 415
Přeji Vám i bratrovi vše dobré,
držím palce! Amrit Sen