Marihuana a srdce
Dany
Dobrý den, kouřím marihuanu asi 2 roky, v momentální situaci už spíše zřídka. Ne jednou spíše pořád, když jsem si zapálil tak jsem pokaždé vnímal až moc svůj tlak a tlukot srdce. Dostávám schýzy když se mi na chviličku zastaví srdce, nebo začne z ničeho nic rychleji tlouct. Pokaždé cítím tlak na srdci a dá se říct, že i vzdušnost. Ne jednou se mi stalo, že mi z toho začali mravenčit prsty, začal jsem se celej třepat a byl bílej jak stěna. Parkrát mi i puklo v srdci, že jsem myslel ze bych měl zavolat rychlou. Jak mě to zhulenej chytne tak nedokážu na nic myslet a mám z toho jeden velkej badtrip (každé hulení). Jenže je tu problém, když si zapálím a jsem dostatečně pod vlivem alkoholu, tak nemám s tlakem a ani s ničím problém. Neboli si to ani v té kombinaci neuvědomuju. Trávu jsem za svůj život mixoval snad se vším a ne jednou od opiatech po pervitin až po kratom či benzáky.. je možné že mi samotně marihuana nestačí a je pro mě až moc lehká droga a způsobuje mi tyhle stavy ? Tlak mám nízký ale tepovou frekvenci mám neuvěřitelně hrozně vysokou, něco kolem 100.. napadla mě ještě jedna věc, jednou mi řízli trávu pervitinem a já o tom nevěděl, když jsem si zahulil tak se mi neskutečne zvýšil tep a já myslel že je po mě (tehdy v minulosti mi to dost narušilo psychiku). Nebo jednou mě na stavech z ničeho nic a to i z trochy trávy, mi mozek vyprodukoval že nejlepši volba je se zabít a bojoval jsem na stavech s tím abych to neudělal. V obou případech jsem se z toho dostal a žiju si poměrně šťastnej život, tvrdé drogy brát nechci 4 roky mi stačili, ale trávu samotnou jaksi moje těli nechce příjmout. Nevíte co by mohla byt příčina, popřípadě je tráva pro mě z fyzického hlediska nebezpečná ?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dany, zdravím Vás,
děkujeme za důvěru a Váš dotaz. Bohužel takto na dálku, bez dalších informací, nedokážeme určit příčinu Vašich obtíží. Stejně tak ani nikdo jiný. Jisté však je, že Vám konopné drogy nesvědčí a měl byste se jim i dalším psychotropním látkám obloukem vyhýbat. Pokud nebudete, můžete očekávat další, možná ještě závažnější potíže.
Vždy je potřeba nejprve vyloučit, zda se jedná o nějaké somatické onemocnění. Píšete, že máte nízký tlak a vysokou tepovou frekvenci. Proto bych Vám doporučila, abyste si preventivně zašel za praktickým lékařem. Pokud by za Vašimi problémy bylo např. srdeční onemocnění, rozhodně by pro Vás další konzumace drog představovala ohrožení života. Chápu, že se Vám do toho nemusí chtít, ale riziko může být velké, ať už jde o problém somatický, psychický, nebo o obojí.
To, co popisujete, mohou být také panické úzkosti. Píšete, že jste v minulosti experimentoval s dalšími látkami, někdy jste je dokonce kombinoval. Každé užití látek i jejich kombinace s sebou přináší zdravotní rizika, př. předávkování, přetížení kardiovaskulárního systému či dechový útlum, rozvoj toxických psychóz, úzkostných stavů a jiných chronických duševních onemocnění. Zde může pomoci i vyšetření u psychiatra.
Pokud si nedokážete marihuanu odpustit a užívání Vám přináší potíže, je na čase kontaktovat odbornou pomoc a nezávazně, třeba i anonymně, o všem promluvit - např. v adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo kontaktním centru. Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatná zařízení i anonymní služby pošleme.
Stačí Vám to takto? Kdyby Vás cokoliv napadlo, klidně ještě napište. Budu ráda, i za informaci, zda Vám odpověď k něčemu byla.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová