Lsd a těhotenství
Sis
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda bych měla nějakou dobu před otěhotněním pročistit tělo od různých látek...a jak dlouho, nebo jak tomu dopomoci? S manželem plánujeme mimčo. Pravidelně kouřím trávu.. S kterou samozřejmě přes těhotenství a kojení přestanu. Jen mě zajímá, zda je potřeba přestat už nějak moc dopředu, nebo stačí cca 14 dní před nechranenym stykem, aby nebyla třeba přímo v krvi? Chtěli bychom počít dítě zcela přirozeně a ne se nějak moc připravovat a stresovat. Chci se zeptat zda by mělo thc v krvi v den početí nebo než zjistím, že jsem těhotná nějaký vliv na dítě? Pamatuji si jen ze školy, když doktor genetiky říkal, že je thc v těhotenství v pohodě oproti alkoholu :-D Další otázka je na lsd a mdma které jsem si nedávno dala... Užívám tyto drogy tak jednou za 2 roky, jen tím jak plánujeme rodinku a všechna ta zodpovědnost se blíží, tak jsem si řekla, že tohoto si uziju teď nebo pak už asi nikdy... Takže mě zajímá po jaké době od této akce je bezpečné otěhotnět. Děkuji Sis.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Sis,
moc díky za dotaz. Je skvělé, jak zodpovědně k plánovanému těhotenství přistupujete.
Nikde bohužel nejsou stanoveny přesné lhůty, za kterých je dobré tělo začít očišťovat od škodlivých látek jako jsou drogy, ale i nikotin (pokud marihuanu kombinujete s tabákem). Obecně se ale dá asi  říci, že čím dříve, tím lépe.
LSD a mdma se v těle drží pouze v řádu dnů, u THC, při dlouhodobém užívání, i déle než měsíc. Na vliv vývoje plodu by to však nemělo mít dopad.
Jak sama píšete, zásadní a velmi negativní vliv na plod má alkohol. Vliv užívání marihuany na plod v době těhotenství není zcela zřejmý, výsledky studií nepřinášejí jednoznačné závěry, které by s jistotou ukázaly na budoucí problém. Objevují se například studie, které poukazují na možnost neklidu, horšího spánku u novorozence a zvýšenou dráždivost v důsledku mírných abstinenčních příznaků, které ale brzy odeznívají. V dlouhodobějším horizontu výzkumy hovoří o možnostech hyperaktivity u starších dětí, zhoršené paměti, poruch spánku. Výzkumy však nejsou jednotné, jde tedy spíše o možnou souvislost těchto potíží s užíváním THC, ale ne o zřejmý důsledek užívání THC.
Ale jak sama píšete, máte v plánu marihuanu během těhotenství a kojení zcela vysadit. Což je samozřejmě ten nejlepší plán, jen mne napadá, jak snadné to pro Vás může či nemusí být. Pro případ, kdy by Vás překvapila obtížnost vysazení THC (mohou se objevit například změny nálad, potíže se spánkem apod.), bylo by fajn mít v záloze adiktologickou službu, na kterou byste se mohla obrátit a otevřeně s nimi o svých potížích mluvit. Na stránkách Mapa pomoci si lze vyhledat například adiktologickou ambulanci v blízkosti Vašeho bydliště.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať jde vše dle Vašeho plánu:-)!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná