Pervitin
K.
Dobrý den,
Potřebuji pomoc, s partnerem spolu žijeme čtvrtým rokem a už delší dobu vím že je závislí na pervitinu. Máme už toho za sebou v téhle oblasti opravdu hodně ale už si sama nevím prostě rady. Máme měsíce kdy je vše krásné a vše je fajn (prodleva 2-3mesice) a najednou zničeno nic se všechno otočí a je to katastrofa a to ve chvíli kdy mi dojde že užil drogu. Má sklony být agresivní, otáčet vše proti mě a vlastně si neuvědomuje sám realitu a ani co vlastně v dané chvíli řekne nebo udělá .
Snažím se to pochopit, řeším to sním snažím se mu kolikrát pomoci, několikrát jsme řešili i léčbu a podobně ale neúspěšně .
Před půl rokem jsem od něho odešla skrz to co se dělo a po půl roce se vrátila s tím že mi oznámil že se jde léčit a vše vypadalo opravdu velice nadějně, dokonce i jel do jednoho centra ale nakonec odešel protože řekl že to tam nezvládne a není na tom tak špatně.
Nevím jak už sama dál, je to úžasný člověk o kterého nechci přijít a přijde mi že si to neuvědomuje co se snažím pro nej dělat i já a co obětuji.
Sama už ani nevím, jak v dané situaci kdy je pod vlivem na něho reagovat, kolikrát radši nemluvím abych nevyvolala něco špatného nedej bože aby mi něco nedělal.
Dost lidi mi řekl ať ho opustím ale pro mě to není samo o sobě jednoduché když vím jaký je když je v pořádku. :(
Děkuji za odpověď .

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, K.,
moc díky za Váš dotaz.
Musí být opravdu těžké žít s člověkem, který je schopný se Vám změnit ze dne na den před očima. O to těžší, když se zdá, že Váš vztah je v době abstinence fajn a bez větších potíží.
Už jste pravděpodobně slyšela několikrát, že člověka se závislostí, bez silné vnitřní motivace, jen těžko někdo donutí ke změně, tzn. například k léčbě. A když ano, nebývá taková změna úspěšná a nemá dlouhého trvání. Práce se závislostí je opravdu dřina a často běh na dlouhou trať.
Můžete mu znovu nabídnout podporu v doprovodu do adiktologického zařízení. Existují různé formy podpory, například adiktologické ambulance mohou mít ambulantní program - skupinový, nebo individuální, kam lze dlouhodobě docházet a řešit svou závislost a jak z ní ven.
Nejbližší adiktologickou poradnu můžete vyhledat například zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Vám osobně bych doporučila obrátit se na služby pro rodiny a blízké osob se závislostí. Je to místo, kde můžete o Vašich potížích otevřeně mluvit, mít čas pro sebe a své potřeby.
V Praze funguje Poradna pro rodiče a blízké SANANIM. Pokud máte Prahu blízko, můžete si domluvit osobní setkání. Pokud je pro Vás Praha špatně dostupná, určitě Vás nasměřují na obdobnou službu ve Vašem okolí.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Držím Vám palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná