Leky
Hana
dobry den.
Nevim a uz jsem zoufala, jak vysadit lyriku. Abs. priznaky jsou nesnesitelne! Nemuzu pak normalne fungovat. Prace, domacnost atd...
Abych zvladala zit, tak musim brat velike davky.
Zacala jsem brat na bolest zad a telo casem potrebuje vic..pak zase vic a jsem v PASTI!
KEZ BYCH JI NIKDY NEZACALA BRAT!!
Nevim uz co!
Moc dobre si (zatim) uvedomuji, jak me to nici a i uz pocituji.
Dekuji Vam za kazdou radu.
K Dr. nechci jit...ten by mi ji psal minimalne nebo uplne prestal. To bych pod abst.priznaky skoncila asi v nemocnici. Preji Vam pekny, klidny den. H

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Hano,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru. Píšete, že berete velké dávky Lyriky, ráda byste jí vysadila, nicméně máte pocit, že bez ní nedokážete fungovat v běžných aktivitách.
Lyrika patří mezi látky, které nemají návykový potenciál, ale to neznamená, že se nemusí dostavit tzv. syndrom z vysazení. Pregabalin patří do skupiny antiepileptik s výraznou aktivitou proti úzkostem, včetně generalizované úzkostné poruchy.
Vysazování je opravdu velmi individuální a je potřeba ubírat velmi pomalu. Na Vašem místě bych to opravdu řešila s Vaším ošetřujícím lékařem. Vysazování může probíhat např. tak, že jeden den snížíte dávku a na této se držíte týden (či jak je potřeba), pak opět snížíte a opět držíte jak dlouho je potřeba.
Samozřejmě je také možnost vysazovat za hospitalizace. Vhodná může být při vysazování i psychoterapeutická podpora.
Stačí Vám to takto? Pokud byste potřebovala, klidně napište další dotaz.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová