Drogy
Lilly
Dobrý den,
Před 10 dny jsem si dala velkou dávku ema, bylo to fajn až pak jsem dostala šok a nemohla jsem moc dýchat, bušilo mi hrozně srdce, bylo mi zle od žaludku, myslela jsem si že se každou chvíli vypařím z tohohle světa, trvalo to všechno asi 15 minut. Pak jsem šla spát. Teď je to 10 dnů, jela jsem ráno do školy, vystoupila jsem z autobusu a hrozně se mi zatočila hlava, hučelo mi v uších že jsem skoro nic neslyšela nemohla jsem dýchat, bylo mi špatně a nějak jsem nepoznavala své okolí trvalo to asi 10 vteřin, pak to přešlo a šla jsem do školy. Ve škole po hodině se mi zase udělalo zle, zase se mi točila hlava až se mi zatmavoval zrak, hucelo mi v uších, nemohla jsem dýchat, busilo mi hrozně srdce. Stále se to opakuje po několika hodinách jen na par vteřin, ale je to hrozné, v noci mám halucinace a nemůžu spát, v noci mě to i budí že úplně vyskocim z postele a myslím si že umírám a nebo ze zešílím . Nepoznavam se v zrcadle ani svoje ruce, přijdu si jako úplně jiný člověk, připadám si jako kdybych byla každý den ve snu a nic nebylo skutečné, bolí mě hrozně hlava a vadí mi světlo, nemám infarkt ? Nebo co to muže být, jsem pořad strašně smutná a nic mě nedělá šťastnou, nic mě nezajíme, bojim se ze se ze mě stane blazen a skončím někde v blázinci

Odpověděl: Nikol Spůrová
Lilly, zdravím Vás,
děkujeme Váš za dotaz a důvěru. Bohužel takto přes internet nemůžeme bez dalších anamnestických informací o Vás objektivně zhodnotit příčinu Vašich obtíží.
Píšete, že jste si dala ema (mdma?). Prošla jste si několika zdravotními komplikacemi, bušení srdce, nevolnost a zpomalený dech. Možná u Vás došlo k předávkování. Rozhodně je to zpráva, že drogy pro Vás nebudou to pravé. Po deseti dnech se potíže objevily znovu a v těžší podobě - točení hlavy, hučení v uších, bušení srdce, halucinace, pocity, že zešílíte.
Vždy je potřeba nejprve vyloučit, zda se jedná o nějaké somatické onemocnění. Proto bych Vám doporučila, abyste si preventivně zašla za praktickým lékařem. Pokud by za Vašimi problémy bylo např. srdeční onemocnění, rozhodně by pro Vás další konzumace drog představovala ohrožení života.
To, co popisujete, mohou být také panické úzkosti. Bylo by dobré to s někým zhodnotit a podívat se na to, zda se tyto stavy objevili již někdy před užitím, případně zda je užití této látky spustilo.
Rádi Vám nabídneme nějaké poradenství nebo kontakty na organizace, kde Vás mohou podpořit a vyšetřit (stačí napsat větší města, která máte dostupná). Určitě je vhodné o tom s někým bezpečně promluvit ve svém okolí, mít někoho, kdo vás podrží, i když Vám zrovna není dobře. Někoho, kdo vás nebude soudit a kdo vás vyslechne. Je někdo takový ve Vašem okolí? Co se týče panik - může pomoci i kontakt s psychiatrem nebo psychoterapie.
Stačí Vám to takto? Kdybyste se potřebovala na něco doptat, klidně ještě napište. Jsme tu pro Vás. Budu ráda, když napíšete i jak se situace vyvíjí.
Přeji Vám vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová.