Metanfetamin
Xxxx
Dobry den pisu o radu myslim ze sem hodne motivovanej clovek co se tyce prace sportu a tak byl sem driv zazislej na pervitinu bral sem tydne na party a s pritelkyni ted uz to beru jinak nemam chut na drogu normalne ale pokud se napiju jak kdybych byl jinej clovek a byl zase zpatky tam kde sem byl prestal sem pit ale alkohol nejak je mne patri vsak vikendova sranda akorat ikdyz jdu jednou nebo za dva mesice pit znovu me to popadne a dam si na mamahu si drogu I obstarat pak z toho zklamani si to zas vycitam nekolik tydnu a jak kdyby se muj zivot tocil do mila nebavi me to takhle chci najit nejaky resent jak uplne na to ztratit chut ikdyz sem treba opilej jestli mate nejaky typ jak na to dekujiiii

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a frustraci, jsou na místě. Situaci, kterou popisujete a opakovaně prožíváte, není u lidí se zkušeností s užíváním pervitinu nijak vzácná. Alkohol kromě jiného boří zábrany a může se podílet na cravingu, chutích "upravit a vyladit se ještě lépe", prostým slovem intoxikovat "zmastit se" pervitinem.
Doporučuji Vám si o tom, jak se chránit a předejít závažným problémům, promluvit s odborníky osobně, nezávazně, lze i anonymně, internetové poradenství má své limity.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby lidem ohroženým užíváním návykových látek a domluvit si termín osobní schůzky.
Při ní, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník/ce, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se chránit a jak předejít dalšímu relapsu, případně se domluvit na dalším.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/alkohol.html
K PR, prevenci relapsu:
http://www.p-centrum.cz/uploads/soubory/DC/Prevence%20relapsu%20-%20moduly.pdf
https://is.muni.cz/el/1441/podzim2009/RV2BP_5NC/craving.pdf
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/craving--bazeni-
http://www.pomocvzavislosti.cz/cs/akt/relaps--recidiva
http://www.drnespor.eu/addictcz.html
http://www.drnespor.eu/shd06w2.pdf
http://www.drnespor.eu/a-symb12.pdf
http://books.google.cz/books?id=prc-VADT_KkC&pg=PA225&lpg=PA225&dq=prevence+relapsu&source=bl&ots=b3kQUtiKBC&sig=83TZUM1CS0eyxJvfYTEAvyf-COk&hl=cs&sa=X&ei=BcMzVL_zOsaS7AafhYFA&ved=0CEMQ6AEwBTgK#v=onepage&q=prevence%20relapsu&f=false
Zároveň Vám doporučuji se minimálně do doby, než si osobně promluvíte s odborníky, poskytujícími podporu, pomoc a konzultace v dané oblasti, vyhnout alkoholu a všem návykovým látkám. Pervitin má mimořádný závislostní potenciál a alkohol sám o sobě, vnímat jako závažně ohrožující.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.
Přeji Vám vš