Kokain
Makovec
Jiz jsem psala ze mam podezreni ze pritel bere drogy.Podezreni bylo spravne,priznal se ze bere pervityn,byl i rad ze uz jsem to vypateala.
Hodne ho ted pozoruji jestli je pod drogou nebo ma dojezd.
Potreboval bych se v tom nejak zoryjentova abych vedela jak reagovat.
Sazim se ho hodne podporovat aby mel jiny smera a smysl zivota.
Rikal mi ze si mysli ze to mezi nama nema smysl,ze mu uz nebudu verit,pak zase ze by si pral aby to bylo zase mez nama hezky,hodne ocenuje kdyz ho pochvalim nebo kdyz neco dela a ja mu jsem pri ruce a delame neco spolu,dokaze mi rict abych si odpocinula ze jsem hodne pracovala,ze si zasluzim odpocinek a ze to ocenuje.
Hlavne nesmim narazi na tema droga,tim ho dodne rozhodim.
Ale kdyz mu nasloucham a podporim ho je to super.
Kolikrat kolem me poskakujie,udela mi snidani,veceri ale vidin na nem ze je unaveny.
Nevim co si mam myslet,cemu verit,jak rozeznet dojezdy,jak poznat jestli si snupnul.
Hodne se snazim ho branit pred stresem a nervozitou aby ho to nerozhazovala,a on to ocenuje,rika mi ze jsem hodna,myslim si ze mi hodne veri ale boji se to priznat.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu, že prožíváte velmi náročnou situaci, dobře, že píšete. Je moc fajn, že se přítele snažíte podpořit a pomoci mu, pokud není podpora bezbřehá, pak byste, byť s nejlepšími úmysly, jen umožňovala příteli setrvávat v dalším užívání a nevědomky ho podporovala v ještě hlubším propadu.
Je jasné, že se trápíte, kdo nedokáže pomoci sobě, těžko je co platný někomu dalšímu, ve vztahu k závislému uživateli drog, tím spíš, když jde o partnera, to platí dvojnásob. Internetové poradenství má své limity a jednoduchý návod řešení neexistuje. Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby, která poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Bez přiznání problému sobě i někomu dalšímu, aktivity přítele a jeho motivace, touhy přítele po změně, se nezmění nic, proto tím, kdo v tomto čase potřebuje podporu a pomoc především, jste Vy.
Při poradenském sezení, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník/ce doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i přítele podniknout, jak s ním komunikovat, jak se chránit a nenechat se zničit. Dozvíte se, jak se lze pokusit podpořit motivace přítele k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě. Pokud je doma téma droga a užívání přítele tabu, které končívá Vaším zaviňováním, jste v pasti, ze které je třeba vystoupit.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny.
Kontakty s odkazy jsme Vám už posílali, tedy ještě jednou, není na co čekat, bez otálení jednejte:
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.