Zbláznil se mi syn z drog
Hundovka
Dobrý den, chci se zeptat co mám dělat. Můj syn užívá půl roku zilne pervitin a už se úplně zbláznil. Měl nastoupit do léčebný a nenastoupil. Ale já už sem zoufala,on má stavy že chodí po venku bos lehne si na chodník. Nebo chodí po baráku pobírá veškeré letáky obrazy a všechno mi nosí domu, sám si povídá a vyhrozuje sebevraždou. Jednou už sem volala záchranku a vše sem jim řekla co dělá a že vyhrozuje sebevraždou a záchranka ho odvezla na zachytku a syna za hodinu propustili. A já už sem zoufala potřebuji řadu co mám dělat. On potřebuje hospitalizaci na psychiatrii než se stane něco horšího. Synovi je 24.let.Prosim poradíte mi jak mám postupovat? Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou, bolestnou situaci, dobře, že píšete. Internetové poradenství má své limity a jednoznačný samospásný rychlonávod neexistuje. Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby, podporu a pomoc rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky, není nad osobní pohovor.
Při něm, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní užitečné kroky, které můžete pro sebe i syna podniknout, jak s ním komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Seznámí Vás s možnostmi, jak se lze pokusit podpořit motivaci syna k pozitivním změnám a spolupráci s odborníky, bez které se těžko něco změní. Dozvíte se, jak se synem komunikovat a co dělat při jeho toxické psychóze a jak ošetřit sebe, protože tím, kdo v tomto čase potřebuje pomoc především, jste Vy. Těžko pomáhat někomu dalšímu, ve vztahu k synovi, který užívá drogy to platí dvojnásob, pokud nedokážete pomoci sobě.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktní centra a další vhodné bezplatné služby obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny.
Poradna pro rodiče a partnery SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce Vám i synovi,
Amrit Sen.