Kokain
Dejf
Dobrý den.
Za týden má kamarád rozlučku se svobodou. Drogy neberu. Pár zkušeností mám, ale je to už pár let. Každopádně vzhledem k osazenstvu předpokládám, že na rozlučce bude pár gramů pervitinu, či kokainu. Po jaké době od užití mohu usednout za volant?
Děkuji za info. David.

Odpověděl: Markéta Kordová
Davide, zdravím Vás,
je fajn, že si obstaráváte informace a minimalizoval tím případné potíže.
Pokud se drogám nevyhnete a budete posléze řídit automobil, tak samozřejmě platí pravidlo, čím déle, tím lépe a nikdy pod vlivem.
Jelikož dnešní distribuce drog nezaručuje to, že prodávaná droga je droga, kterou kupující chce a kupuje, je pak těžké odhadnout, jak dlouho budou látky prokazatelné v organismu.
Pokud by šlo o pervitin, tak orientační údaje se mohou pohybovat v těchto rozmezích:
detekce moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
V případ kokainu je to přibližně takto:
detekce moč =  do 12 - 24 h
detekce krev =  do 24 h
detekce sliny = totožná jako u krve
Musíte, ale brát v potaz, že toto jsou pouze orientační údaje. Vždy záleží na několika dalších aspektech:
1. na intenzitě předešlé konzumace
2. na kvalitě drogy
3. na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourávání toxických látek z těla vypořádat
Stačí to takto?
Mějte se hezky a buďte opatrný, MK