Nespavost po kokainu
Viol
Zdravim. Cely zivot jsem mela odpor k drogam vzdy jsem na party jen pila. Ale je to rok co jsem poznala pritele a zkusila jsem kokain. Od te doby si ho prilezitostne dam na domacich akcich. Nikdy jsem nemela problem usnout po cca hodine od posledni lajny a to i kdyz byl rizly nebo kvalitni "cisty". No jsou to zhruba 2 mesice co jsem byla jak utrzena dva dny v kuse bylo toho hodne a od te doby proste nemuzu usnout I kdyz mam stale stejne zbozi. Mam psychicky narocnou praci takze priznavam ze si davam casteji (sama cca 4 gramy tydne). Urcite to neni rizle heroinem nebo speed ci pervitinem a podobne. Kdyz mam mix tak s lidokainem nebo benzo...neco nevzpomenu si :) nebo tzv pure velmi kvalitni (neni to tah od dealera vim to jiste ) takze otazka je proc nemuzu spat ? Napada me ze jsem si to vsugerovala a hlava mi to nedovoli protoze po par denni ociste si rovnou rikam ze si dam a zase neusnu. A nebo je to zvysenou toleranci? Driv jsem mela gram kdyz budu pocitat jen sebe tak na 4 dny. Ted kdyz mam spatny den zvladnu klidne 2-3 gramy sama na posezeni. Prumer poslednich par tydnu je 2 gramy 2 noci (takze 4) a pak 4-5 dnu pauza.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Viol,
díky za dotaz.
Objektivně konstatovat, jaká je klinická příčina vaší nespavosti na základě obecného popisu na internetu bez zdravoitního vyšetření nelze. Ale lze se lecos domýšlět.
Podívejte se na svůj popis v dotazu - nejdříve jste nechtěl o drogách ani slyšet, měla jste k nim odpor, ten jste potom překonala a drogy jste okusila. Evidentně vám zachutnaly, protože četnost a množství se radikálně zvyšuje. Nyní již fetujete i sama a omlouváte to náročným zaměstnáním... Milá Viol, jste na názorné cestě budování silné závislosti na dogách a s tím spojenými osobnostními a sociálními změnami - chcete li propady. Konec této cesty je ve škarpě, nebo v něvěstinci. Nebo v márnici.
Nemyslete si, že na drogy vyzrajete. Že víte/umíte/jste něco/někdo jiného/ý, než li zástupy před vámi. Dojedete na ně stejně, jako všichni ostatní. nebudete ta jediná vyjímka. Nejsou žádné. Máte jedinou možnost - přestat a abstinovat. Vrátit se ke svému správnému a zdravému odporu k drogám. Vypadá to, že na tom ještě nejte tak strašně zle, aby to bylo nemožné, respektive by to mohlo být vcelku svižné.
Mám takový podnět - zkuste si o svém užívání popovídat z očí do očí s odborníkem. Můžete i anonymně, ale aby vám to něčemu bylo, poctivě. SANANIM provozuje v centru Prahy adiktologickou ambulanci. Domluvte se s nimi a stavte se tam. Více informací včetně kontaktů o tomto zařízení najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html .
Tím přeci nic ztratit nemůžete, nic neriskujete. Můžete pouze získat.
Přestaňte manipulovat sama se sebou a podívejte se pravdě do očí. K tomu vám přeji dost sil.
Jakub Chudomel