chci skoncit ale sama
jana
ahojky,je mi 30 let a uzívam uz par let pervitin.rozhodla jsem se na to vysrat,ale zkusim to sama.mate nejakou radu,s cim zacit jako první??uacinam chodit zas do práce a nerada bych to zazdila jen kvůli tomu ze budu kotel unavena a třeba zas nevstanu.a jak dlouho to muze trvat nez bude moje mysl i telo ok??

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Jano,
díky za dotaz.
Ano, určitě již řada lidí před vámi dokázala přestat s užíváním drog bez odborné pomoci. Vyloučené to není, ale je to těžké. Nejméně proto, že jste na všechno sama. Ale je skvělé, že to chcete zkusit a že jste začala chodit do práce.
Píšete, že užíváte pervitin pár let. To poznamená každého. Pravděpodobně nějakou dobu se skutečně budete cítit "kotel unavená". A to je jen jeden z mnoha nepříjemných příznaků přestávání s pervitinem. Pokud byste byla v kontaktu s odborníkem a případně skupinou podobně motivovaných lidí, mnohá úskalí se překonávají snáze.
Rád bych vám doporučil ambulantní terapeutický program Sananimu - tzv Denní stacionář v Holešovicích. Zkuste se podívat na jejich stránky, zkuste si domluvit informativní schůzku. Všechny informace a kontakty najdete zde - http://www.sananim.cz/o-nas-1/denni-stacionar-dst.html  .
Zpátky k vašemu dotazu. Nelze přesně stanovit, za jak dlouho bude vaše tělo a mysl OK. jednak nevím, v čem, jak široce a jak hluboce vaše tělo a mysl OK nejsou, ale i kdybych to věděl, stejně nelze hádat. Úzdrava se skládá z celé řady kroků a vrstev. Některé jsou rychlejší, některé pomalejší, jiné jsou podmíněné splněním či vyřešením předcházejích problémů. Intensivní terapeutický program trvá v řádech měsíců - dejme tomu 4 - 12. Ale ani potom nelze konstatovat, že je uživatel nadobro od drog zdráv. To je délka nějakého základního procesu. Načrtnutí zdravého života, který přináší uspokojení.
Držím vám palce a kdyby vám ten pokus nevyšel, tak nezoufejte a napište, nebo přímo vyhledejte odbornou pomoc (denní stacionář, ???).
Jakub Chudomel