drogy za volantem
katches
Dobry den, vcera mi PČR dala pri rizeni testy z potu a vysli pozitivni na kokain, mela jsem ho pred 10 dny, jinak si ho davam obcas- 1-2 do mesice.. jaka je moznost ze vysledky z krve budou negativni ? Moc vam dekuju !

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Testy na drogy z potu a ze slin, které jsou prováděné na místě, jsou orientační a můžou vykazovat jak falešnou pozitivitu tak i falešnou negativitu. Proto se při pozitivním záchytu, když hrozí nějaký postih, posílá biologický materiál k analýze do laboratoře, kde se drogy detekují na jiném principu, a hlavně jde o certifikované metody. Tudíž kdyby někdo poslal například moč do laboratoře a tam použijí detekční proužky, jaké se dají koupit běžně v lékárnách, tak se rozhodně o certifikovanou a průkaznou metodu nejedná. Falešně positivní testy v terénu často vychází například když tam interagujou léky, které dávají falešnou positivitu. Přitom se může jednat o běžné léky nebo i doplňky stravy, nebo se prostě na důvod nepřijde. Nicméně laboratoř je schopna toto rozlišit, proto se do laboratoře zasílá taky informace o užívaných lécích, množství a době užití. Po 10 dnech bych si byla jistá, že krev bude negativní. Pokud ne, tak bych se zajímala, jakou metodou byla krev testována, co konkrétně bylo detekováno (aktivní látka, metabolit) a snažila se vzpomenout si, jestli jsem v poslední době neužila nějaký lék.
S pozdravem,
VP