Pervitin
Terka
Dobry den. Syn je uz nekolik let na pervitinu. Uz nevim jak dal. V soucasne dobe je na ulici. Uz jsem zkusila vse co se dalo. Je mi hrozne kdyz ho vidim. Prijdu domu a brecim. V soucasne dobe beru antidepresiva. Jsem na dne. Nevim co mam delat. Nevim zda mu muzu jeste nejak pomoc.Bydlime v Karlovych Varech. Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Terko,
díky za dotaz i za důvěru.
Popisujete problém který se už s nějvětší pravděpodobností táhne řadu let, je to tak? Zároveň se zmiňujete, že vás synovo užívání hodně trápí, sama užíváte antidepresiva. Předpokládám, že docházíte k nějakému lékaři, který vám léky píše, je to tak? A co vlastně užíváte? Máte u lékaře možnost o celé situaci mluvit? Nebo je to spíše o lécích? Píšete, že jste vyzkoušela, co se dalo, ale nemám moc představu, co to vlastně znamená. Někdo si pod tím představí různá ultimáta, pokusy dotlačit druhého do léčby, dotování bydlení, sliby apod. Nám se v praxi ukazuje, že nejlepší je se v prvé řadě postarat sám o sebe a nenechat se drogovou závislostí syna ničit. To se lehce řekne, těžko udělá. I proto je nejlepší začít v podobných situacích docházet do poradny. Často je to na delší dobu, a nejprve je potřeba situaci do podrobna popsat, vypovídat se, ulevit si od emocí, pocitů viny, bezmoci a stachu, ale také zloby a vzteku. Teprve pak můžete zkusit od všeho trochu poodstoupit, začít se dívat na situaci z větší dálky a bez zahlcení emocemi, uvědomit si, jaké máte možnosti vy a kde už je to na zodpovědnosti syna, a zkusit změnit svůj postoj a chování.
Je jasné, že máte na syna, pokud žije ze svého vlastního rozhodnutí na ulici a jste jen v omezeném kontaktu, jen minimální vliv, ale pořád pro něj můžete být důležitá, jste přeci jeho máma. A tak i malá změna chování z vaší strany může mít na syna vliv.
Píšete, že jste z Karlových Varů. Doporučila bych vám proto obrátit se na K-centrum v Karlových Varech. Kontakt přikládám níže. Služby podobných center jsou poskytovány diskrétně a zdarma, stačí zavolat a objednat se. Ideální volat mezi 7:30-16:00 na uvedené tel. číslo nebo přímo vedoucímu centra.
Adresa zařízení: Sportovní 359/32, 360 09 Karlovy Vary
E-mail: kctpkv.svetlozs@seznam.cz
Telefon: 727 954 163
Vedoucí programu: R. Vodička - e-mail: vedouci.kctpkv.svetlozs@seznam.cz, tel.: 773 140 022
Budu ráda, když mi napíšete, jak jste se rozmyslela a jestli se vám podařilo objednat.
S přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.