drogový test - kokain záchyt
lucis
Dobrý den,
rád bych se zeptat, ohledně záchytu kokainu v moči. U dotyčné osoby (žena, 28let, váha 55kg, výška 172cm) proběhl minulý pátek večer drogový test na kokain ( test probíha po vzájemné dohodě i když vím, že testy nic neřeší).Test vyšel po odebrání vzorku pozitivně na zmiňovaný kokain. Po zjištění, mi testovaná osoba řekla, že požila kokain předminulou neděli odpoledne tzn. cca 6 dnů zpět. Me osobně se tohle nechce věřit, že by byl záchyt v moči, tak dlouho (metabolity?). Zde, jsem četl dobu záchytu v moči (kratší) i na jiných servrech a proto se mi tato odpoveď dotyčné osoby nezdá. Je možné po takové době v moři záchyt? Jen doplním, že dotyčná osoba, je domluvená na adiktologii, kde chce problém řešit.
Děkuji za odpověď a přeji pěkný zbytek dne.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru.
Rozumím tomu tak, že prožíváte náročnou situaci, možná v ještě náročnějších vztazích, na které internetové poradenství nedosáhne.
Správně píšete, že testování o sobě většinou nic neřeší, snad kromě možnosti, že byste byl rozhodnutý po pozitivním záchytu vzah, ať už jakýkoli, ukončit se vším, co k tomu patří. Tedy vzdát se i jakékoli podpory dotyčné, snad z výjimkou, že by svoje případné problematické užívání seriózně řešila. Dohoda o návštěvě adiktologického ambulantního programu je jedna věc, touha změně, podpořená konkrétními kroky, věc druhá.
Váš popis situace je velmi strohý a bez emocí, nemyslím však, že by to mělo být vždy na škodu...
Ocitám se ale na poli ryzích spekulací a fantazií, aniž bych tušil, v jakém vztahu k dané osobě jste, natož jak na tom dotyčná s užíváním drog je.
To všechno je však na osobní pohovor, konzultaci s odborníky, na které, pokud byste projevil zájem, Vám můžeme poslat kontakty. Stačí napsat, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte.
Z mého pohledu tím, kdo v této vypjaté situaci potřebuje podporu a pomoc, jste především Vy.
Nabízím možnost situaci konzultovat s odborníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné konzultace a poradenství osobám blízkým uživatelů návykových látek, ať už jste partner, jiný příbuzný, kamarád, zaměstnavatel, nebo kolega. Nesejde na tom, jestli zvolíte nejbližší adiktologickou ambulanci, AT poradnu, nebo kontaktní centrum. Na konzultaci je nutné se nejdříve telefonicky objednat.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit a jakým chybám se vyhnout. Také, jak "ošetřit" sebe, tuším, že se Vás problém závažným způsobem dotýká. Dotyčná blízká osoba je dospělá, nemůžete jí proti její vůli nutit, maximálně to s žalostným výsledkem zkoušet...
K detekci kokainu..., nejsem si tedy jist, že se ode mne dozvíte něco nového.
Přítomnost kokainu se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce kokainu z moči do 12 - 24 hodin
Detekce kokainu z krve do 24 hodin, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Detekce kokainu ze slin je obdobná, jako z krve
Jak můžete kontakty na odborníky, podle oblasti a typu služby, zařízení, vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a blízké:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.virtualniklinika.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Užitečné odkazy, zdaleka nejen pro rodiče:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://poradnaprorodice.cz/
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum.html
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum/4/4-jak-poznm-e-bere-drogy.html?pg=1
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum/7/7-dneska-to-prasklo.html?pg=1
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum/8/8-jak-mu-meme-pomoci.html?pg=1
http://poradnaprorodice.cz/9-rad-rodicum/9/9-dostane-se-z-toho-vbec-nkdy.html?pg=1
Přeji Vám i Vaší blízké, vše dobré.
Amrit Sen.