Dcera se chystá zkusit tvrdé drogy
Smudlinka
Dobrý den,zjistila jsem, že má 15ti letá dcera touží vyzkoušet tvrdé drogy (extáze,pervitin),přečetla jsem si pár řádků v deníčku. Zkusila už marihuanu a šňupla si kofein.Nevím,jak se teď zachovat, vím, že tím, že ji nebudu nikam pouštět, nic nevyřeším. Sama jsem v mladí drogy vyzkoušela , strašně se o ni bojím...zájmů moc nemá

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
úplně chápu, že se o dceru bojíte. Bylo by dobré otevřeně si s ní o tom promluvit, sdělit jí svůj strach, ale také se jí bez odsouzení zeptat, jaký má postoj k drogám a co jí na nich láká. Asi bude těžké přiznat jí, že jste jí četla deník, na druhou stranu, pokud jste k tomu měla dobrý důvod - například se s ní dějí velké změny - i to je možné. Pokud by se ukázalo, že Vaše obavy jsou oprávněné, dcera by nekomunikovala, objevily by se nějaké další náznaky, že je v potížích apod., pak by bylo dobré celou situaci probrat podrobněji. K tomu bych doporučila navštívit osobně některou z poraden, které pomáhají rodinám, kde nějak figurují drogy.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková