Znovu a Znovu 2.
JenJan
Dobrý den ještě jednou...
Jde vidět že svou práci děláte s láskou a že Vám Vaše práce se závislými jde, že jim rozumíte. Přesně jste vystihla jak se cítím, jaký opar před sebou mám. Možná máte pravdu, možná jsem kreativní, pracuju v hudebním studiu a finančně na tom taky nejsem nejhůř, když mé obrazy nejdou pod 15 tisíc, možná mám úžasný vztah s úžasnou ženou a možná že kdybyste znala mé celé jméno, tak byste zjistila, že mě znáte ...
Ale pod touhle spokojeností je prázdno a z kreativity je jen výkřik do tmy. Ve skutečnosti i když mám co jiní nemají, tak i tak jsem jenom obyčejný narkoman, který nebere drogy s láskou. Vždyť fetuju jen aby mi nebylo zle, abych fungoval. Není mi příjemné do sebe každých sedm hodin házet Morfin, abych se udržel na nohou. Není mi příjemné být tak sjety, abych pochyboval o realitě. I já jsem jsem člověk, i já chci cítit.
Ale upřímně. Produkce hudby, výstavy, lid, autorská čtení, schůzky, koncerty, kluby, umělci, i samotná tvorba... To vše ten opar nejen evokuje. Ten opar je k tomu potřeba.
Jen nevím jestli na tu změnu o které jste psala mám. Jen vím že je třeba. Proto jsem psal a píšu i teď.
Díky za odpověď
už podruhé
...Honza

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, JenJane,
díky za odpověď.
Ono rozhodnutí, jestli něco zkusit jinak, bude nakonec jenom na vás. Každá volba má svoje pro i proti. Rozhodnout se nic neměnit může znamenat zůstat v tom, co dobře znáte, neriskovat, že se věci změní, neriskovat nové a neznámé, nemuset se bát, že nevím, co bude. Zkousit být střízlivý může v sobě zahrnovat obavy a strach z nového, nezného, nejistotu, pochyby, co bude.
Nicméně ten koloběh, který popisujete, by se nejspíš neobešel bez odborné pomoci. Navíc to jistě bude chtít i trochu času. Většina změn se v tomhle směru nestane během pár dní, často jde spíš o týdny, měsíce a někdy i roky. Než se rozhodnete, co dál, možná by stálo za to probrat celou situaci podrobněji, zjistit, jaké možnosti vlastně máte, co by vám vyhovovalo, co byste potřeboval. Nemyslím si, že jediný způsob, jak zvládat život plný umění a tvorby musí být nutně prošpikovaný drogami, ale dost možná je to tak, že byste v případě abstinence změnil v životě více věcí než jen to "nebraní". Napadlo vás zajít k někomu osobně celou věci probrat? Nikdy vás nikam rovnou nezavřou, toho se bát nemusíte. Léčba, aby byla co k čemu, by měla vycházet z vlastního rozhodnutí. Pro první kontakt a orientaci v možnostech pomoci existují kontaktní centra dostupná zdarma všem, ale pak jsou tu i VIP zařízení, kde si za anonymitu připlatíte. Pokud byste stál o kontakty, dejte vědět, která města jsou vám dostupná, poslala bych kontakty. Nebo už máte nějaké zkušenosti s podobným typem služeb? Dost možná už jste někdy byl u nějakého lékaře, nebo se pletu?
Ať už se rozhodnete jakkoli, budu ráda, když se ozvete znovu, jak se situace vyvíjí.
S přáním trochu odvahy a kuráže,
Gabriela Minařík.