Stary pernik ?
Jorgen
Dobry den, posledni dobou mam pocit ze pervitin ktery kupuju mi po 3dennim skladovani prestane ucinkovat. Vzdy jsou to krasne mokre krystaly,dobre se kouri ale kdyz ho.mam 3 dny a dele tak mi prestava ucinkovat. I kamaradi rikaji ze je to slabe ale ja si.myslim ze skladovani zase tak extremni vliv nema... vim ze se ma skladovat v lednicce nebo mrazaku a to delam ale i tak mam stejny pocit. nekdo mi rikal ze je to stary pernik ale ja.myslim ze za 3 dny muze vyprchat jeho ucinnost i pri spatnem skladovani jen nepatrne. Rikam si zda mi.nedava nejaky.amfetamim.nebo neco jinneho hodne podobneho. Vzdy je to.bily.krystal se zvlastnim zapachem, tvori hezke krystaly pri zahrati, chutna silne horce, kluci co berou.nitrozilne jsou spokojeni.ale potech 3 dnech jim nekdy je spatne... dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Jorgene, zdravím Vás,
díky za důvěru. Takto na dálku, bez laboratorního rozboru, který by ale stál řádově až tisíce korun, lze jen spekulovat.
Pokud by šlo skutečně o "kvalitní", "čistý" pervitin, ten by určitě po 3 dnech svoji účinnost neztratil, a to i kdyby byl skladován mimo ledničku.
"Pěkně" vyhlížející krystalická látka, byť je hořká, nemusí být pervitin. Může jít o směs látek, nebo o látku zcela jinou, s méně výraznými, nebo bez psychostimulančních účinků.
Další možností je, a napovídá tomu i popisovaná "namodralá barva" krystalů, že obsahuje chemické nečistoty z výroby, nejspíš hydroxid sodný, silně zásaditou žíravinu, která může nejen způsobovat "rozklad" drogy a snižovat jeho účinnost, ale zároveň se stává velmi nebezpečným komponentem, naprosto devastujícím lidský organizmus. Hydroxid sodný je hydroskopický, jeho přítomnost, kromě změření lakmusovým papírkem, může potvrdit zvlhnutí látky a rozpad krystalů, po nějaké době "na vzduchu".
Namodralou barvu mohou způsobovat i zbytky jódu, který, pokud v pervitinu, byť v minimálním množství zůstane, může podporovat rozvoj toxických psychóz. Jód však, pokud bude pervitin "na vzduchu", poměrně rychle vysublimuje a odpaří se. Zbytky fosforu barví pervitin do rudohněda a ani ten organizmu v této podobě nijak neprospívá, naopak.
Daleko častěji se však stává, že zanedbaným, nebo chybně provedeným závěrečným čištěním, zůstává v pervitinu kyselina chlorovodíková, která však způsobuje nažloutlou, nebo nahnědlou barvu drogy. Na organizmus působí sice podobně devastačně, ale na účinnost pervitinu nemá téměř žádný vliv. Pokud má pervitin možnost "dýchat" a není ve formě taveniny, kyselina se, sice ne tak rychle, jako zmíněný jód, samovolně odpaří. Pokud se nepracovalo s PA (čistými, nikoli technickými) chemikáliemi, zůstávají v pervitinu zbytky nejrůznějších solí... I přítomnost kyseliny v pervitinu, lépe jeho roztoku, lze změřit běžným lakmusovým papírkem.
Další možností je, že jde o záměrně ředěnou látku, která může s pervitinem v některých případech velmi efektně krystalizovat, nebo může jít o směs krystalů několika látek.
Nepíšete, jak dlouho, jak často, ani v jakém množství pervitin užívate. Pokud jste intenzivnějším uživatelem, je zcela zákonité, že na Vás i ta "nejkvalitnější" látka bude působit méně.
Je li to tak, bude nejlepší užívání "zabalit" a najít si jinou zábavu, případně se jít léčit.
Pokud byste neuvažoval ani nad jednou z nabízených možností, doporučuji Vám na co nejdelší čas vysadit, aby se organizmus, tělo i psychika, než jim zase "dáte na frak", mohly v rámci možností zregenerovat.
Kdybyste uvažoval o tom, svoje užívání řešit směrem k úzdravě, nebo se potřeboval na cokoli doptat, napište, můžeme se společně s Vámi podívat, co s tím.
Přeji poklidné Vánoce, Amrit Sen.