Re:startovní droga
Hulihrášek
Díky za odkazy a ze odpovíte i takto o Vánocích. U mě to je tak, že užívám marihuanu, protože mě to baví, znudy. Baví mě, že jsem pak kreativnější a vše je vpohodě. Což u mě může být kritické, třeba mě po čase může přestat bavit a já pod vlivem zkusím i jinou látku. Myslíte, že jsem v tomto ohledu paranoidní? Jako kamarád dopadnout nechci. Jdu si dát zase od hulení pauzu, minimálně pár týdnů, jsem zvědav jestli obstojím. Hezké Vánoce přeji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Hulihrášku,
možná je to i o nějaké jednoduchosti, kterou marihuana nabízí ... není potřeba nic moc udělat, stačí zapálit jointa a nude je "zdánlivě" pryč. Tahle rychlost, jednoduchost a dostupnost je velkým rizikem u drog obecně a tak trochu provází dnešní konzumní styl života. Stačí si dát drogu a "je mi fajn", "něco cítím", "něco se děje". Není to vlastně složité a ve výsledku ani tak drahé, a navíc je to nebezpečně rychlé. Není potřeba se snažit, čekat, být trpělivý, u něčeho vydržet, potýkat se s neúspěchem, věnovat něčemu čas, energii.
Co se stane, až vás začne nudit i marihuana, těžko říct. Možná si najdete jinou a ještě rizikovější zkratku, možná vás ale začne štvát ta otročina, která jde ruku v ruce s užívání marihuany nebo jakýchkoli drog a rozhodnete se dělat věci jinak. Třeba i to, že jste rozhodnutý dát si sem tam nějakou delší pauzu, pro vás může být ukazatelem, jak velké potíže s mariahuanou máte. V rámci naší praxe doporučujeme vyzkoušet si dva měsíce abstinovat, nejlépe zcela od včech drog (včetně těch legálních). Za tu dobu už si člověk může zvyknout na jiný režim a začít se těšit i z jiných věcí. Co myslíte? Není nový rok nejlepší příležitost na to vyzkoušet to jinak?
S pozdravem a přáním pěkných vánoc,
Gabriela Minařík.