Alnagon
Kreyson
Dobrý den,
děkuji za odpověď na dotaz níže, prosím tedy o doporučení vhodné služby v lokalitě Brno.
M.
Dobrý den,
existuje substituční léčba pro závislost na léku Alnagon? Je užíván zhruba 20 let, nevím bohužel přesně množství, netýká se to přímo mě, ale odhaduji to asi 4 - 5 tablet denně, možná i více.
Děkuji za odpověď.
K.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec:
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že se jedná o kombinovaný preparát, teoreticky by bylo nutné užívat vícero léčiv, které by se postupně snižovaly.
Nicméně, z informací, které píšete není nic moc jasné - osobně bych navrhoval, abyste (aby) jedinec, o kterého se jedná započal spolupráci s některou z adiktologických služeb, kde by kolegové prošli diagnostiku a stanovili další plán.
Možná by se léčba dala realizovat i bez nutnosti substituční léčby, ale to opravdu nelze diagnostikovat přes internetovou poradnu. Bohužel nepíšete své bydliště, ale pokud nám pošlete své PSČ, rádi se Vám pokusíme vyhledat vhodnou službu.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec
Odpověděl: Amrit Sen
Kreysone, zdravím Vás.
Je fajn, že odpověď kolegy Oktábce neberete na lehkou váhu. Otázkou zůstává, jak se ke své závislosti staví dotyčný, tipuji spíše dotyčná, a jak s ní naloží.
V každém případě, kdyby závislý/á, neměl potřebu, nebo odmítal závislost řešit, nic s ním bez vlastní motivace, rozhodnutí a konrétních kroků k opuštění bludného kruhu a úzdravě, nepohne.
Samozřejmě by bylo nejlepší, kdyby nám dotaz, podobný Vašemu, poslal dotyčný/á.
Můžete se však pokusit podpořit motivaci blízkého závislého k pozitivním změnám a podpořit ho v případné léčbě, kontaktu s odborníky a výběru vhodné terapie.
Posílám kontakty na bezplatné služby a zařízení v Brně, kde můžete situaci a vhodný postup Vy, nebo dotyčný, s odborníky konzultovat, nebo se domluvit na další spolupráci:
AT ambulance Podané ruce
Hapalova 22
621 00 Brno
Telefon: +420 541 226 070
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/psychiatricka-at-ordinace-brno/
Poradenské centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 773 770 885
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Terapeutické centrum Podané ruce
Hilleho 5
602 00 Brno
Telefon: +420 778 486 355
E-mail: terapie.jmk@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/terapeuticke-centrum-v-jihomoravskem-kraji/
Kontaktní centrum Podané ruce
Vídeňská 3
639 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/
Přeji Vám i dotyčné paní, pánovi vše dobré.
Poklidné Vánoce, držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.