MDMA vs MDA
Peaceman
Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat jaký je mezi těmito drogami rozdíl. Také mě zajmá, jaké z nich se říká lidově Emko. A poslední věc, do rukou se mi dostal jeden velký, žlutý krystal, tak bych se chtěl zeptat, která z těchto látek to je.
Díky :)

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
MDMA má k MDA vztah jako metamfetamin k amfetaminu - tj. MDA je metabolitem MDMA, jako je amfetamin metabolitem metamfetaminu. Také MDA je částečně zodpovědný za účinek MDMA, stejně jako je amfetamin částečně odpovědný za účinek metamfetaminu. Rozdíl je předně ve fyzikálněchemických vlastonech látky. Klinicky se intoxikace však projevu obdobně.
Emko je obecně označení MDMA, nicméně v současné době se na černém trhu vykytují tablety/dávky MDMA , které jsou "ředěné" např. metamfetaminem apod.
Ke krystalu - to opravdu netuším - MDMA i MDA v čisté podobě jsou bílé nebo lehce bílé krystaly, nicméně při syntéze může vzniknout různé zabarvení podle syntetické cesty - jakákoli barva je pak důkazen ne zcela kvalitní přípravy. Ta se však samozřejmě ztrácí v připravené dávce, která je obyčejně v podobě různobarevných výrazných tablet s prolisem různých znaků, symbolů apod.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec