konopí
lea
Dobrý den,
normálně konopí neužívám, užívala jsem asi 14 dní argofan , ale jelikož mi začalo postupně hučet v hlavě tak jsem ho vysadila, v pátek jsem si vykouřila svého prvního jointa a asi i posledního, fajn mi bylo asi 5 minut a od té doby se mi začal točit svět, zvracení z přestávkama asi 8 hodin,sobota cokoliv sním jde ven, hlava se točí stále, , v pondělí mám jet naslužebku nějaký odhad že to přejde?
kouřím ještě asi 5 měsíců elektronickou cigaretu, asi si můžu vybrat, absták z antidepresiv, nikotin, nebo tráva
K doktorovi z pochopitelných důvodů nemůžu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Leo,
díky za dotaz.
Začnu vaši poslední poznámkou ohledně toho, že nemůžete z pochopitelných důvodů k lékaři. V praxi se pohybuji poměrně dlouho a mám i velmi dobrou zkušenost s lékaři - psychiatry. A to i tehdy, když se jim pacienti svěří s porušením pravidel léčby. Nicméně pokud váš lékař o problémech, které se vám objevily v souvislosti s nasazením Argofanu neví, jen těžko s vámi může o podobných věceh hovořit, zvážit úpravu dávkování nebo celé medikace. Samovolné vysazení bez konzultace s lékařem není obecně něco, co bychom doporučovali.  Možná se bojíte lékaři oznámit, že nedodržujete léčbu a že jste si Argofan vysadila - nicméně je pravděpodobné, že pokud mu potíže s hučením v hlavě popíšete, bude s vámi hledat jinou variantu a do budoucna se domluvíte co dělat, pokud se podobné trable objeví. Pokud se mu svěříte i s nepříjemnou zkušeností s konopím, nejspíš s vámi probere rizika a upozorní vás na léky nebo i byliny, které pro vás není dobré s medikací kombinovat. Psychiatr je lékař a je tam proto, aby vám pomohl. Bez vaší upřímnosti se to však neobejde. Kdyby to jen trochu šlo, doporučila bych vám zvážit, jestli nezkusit stud překovat a prostě mu říct, jak na tom jste a co se stalo.
Obecně účinek Argofanu nastupuje postupně, většinou se hladina stabilizuje až po 3-5 týdnech. Vy píšete, že jste ho vysadila po dvou týdnech. Něco jako "absťák z antidepresiv" je pro mne obecně velmi nepravděpodobná diagnoza a ani náš spolupracující lékař by nic takového u vysazení po 14 dnech nepředpokládal.
Co se s vámi děje od pátečního užití marihuany nedokážu dobře vyhodnotit. Rozhodně bych však předpokládala, že nejde o následek vysazení Argofanu. Spíš bych váš stav vnímala jako následek onoho užití. Mohlo jít o "blbé hulení". Nebo třeba i souběh s nějakou virozou. Těžko říct.
Pomoct by mohlo zkusit si s někým rozumným o zážitku promluvit, držet se v klidu, nic neužívat, odpočívat, mohl by pomoci i čaj z meduňky. Jestli budete v pondělí fit, to vám takhle na dálku slíbit nedokážu. Pokud by se ovšem stav nelepšil, jeďte k lékaři - klidně i obvodnímu, a rozhodně zkuste zvážit, že tomu, který vám píše Argofan hned začátkem týdne zavoláte.
Doufám, že už je vám lépe a znovu opakuji ... lékař je tam pro vás, aby vám pomohl, ale bez informací od vás to nedokáže. Pokud nevidíte šanci mluvit upřímně s tím současným, vždycky můžete zkusit někoho nového ... ale i tady platí, že experimentovat nebo vysazovat léky bez porady s lékařem není dobrý nápad.
Dávejte na sebe pozor a přeju, aby bylo brzo lépe.
Zdraví,
Gabriela Minařík.