extáze
viki
Dobrý večer,chtěla jsem se zeptat,jak dlouho je v moči extáze.Dělala jsem synovi MET drogový test na extázi,pervitin a metamfetamin a byl pozitivní,tvrdí mi,že měl před měsícem jen extázi,ale nevěřím mu.Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Vilma Šilarová
Dobrý den,
děkuji za dotaz, je dobře, že jste napsala. Extáze  by měla být detekovatelná z moči maximálně 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. Nicméně v případě orientačních testů si nikdy nemůžete být 100 % jista výsledkem, falešně vykázaná pozitivita i negativita je možná při vadě testu, špatné manipulaci s testem i za jiných okolností (např. ovlivnění některými léky). Validní výsledek Vám poskytne vždy jen specializovaná laboratoř. Dalším sporným aspektem testování dítěte je fakt, že maximálně prokážete, že dítě drogu užilo - o délce a frekvenci užívání, tedy míře závažnosti problému se nedozvíte nic. Pokud máte obavu, že Váš syn užívá drogy, je dobré si všímat, jak funguje v běžném životě  - ve škole, doma, zda se nějak zásadně změnilo jeho chování (chápu, že u dospívajících může být těžké odlišit výkyvy nálad charakteristické pro toto období od jiných potíží) či fyzický vzhled (např. nápadné hubnutí).
Klíčové je se synem mluvit - i o Vašich obavách a postoji k užívání drog, nastavit jasné hranice, co pro Vás již není přijatelné. Neznám Vaši konkrétní situaci, takže nemohu být konkrétnější. Také bych Vás nerada strašila či naopak problém bagatelizovala. Pokud byste tedy měla zájem, můžete se ještě znovu ozvat a více popsat Vaši situaci.
Vilma Šilarová