drogy při jaterní dietě
mikel
Dobrý den,
Chci se zeptat jak moc by vadilo požití syntetické drogy jako např. mefedron nebo jiných tanečních drog při jaterní dietě, když je ALT 3, ostatní jaterní hodnoty těsně nad normou.
Oproti alkoholu si myslím že je to dobrá varianta.
Ptám se kvůli kamarádovi který si nedá říct. Děkuji za odpověd

Odpověděl: Jakub Minařík
Zcela teoreticky, pokud není látka ani žádný z jejích metbolitů, hepatotoxická a nemetabolizuje se jaterním metabolismem, takže to játra nezatěžuje a současně při jejím užití a typických aktivitách s užitím spojených nedochází ke zvýšené produkci odpadních produktů organismu - tak by to mohla být dobrá volba. Nu, to ale o syntetických drogách šmahem neplatí, pokud o jejich metabolismu a toxicitě máme vůbec nějaké informace. Takže oproti alkoholu to může být dobrá varianta, ale píše to tak nebude. Může se stát, že látka vám způsobí jaterní selhání, ... Když se třeba podíváte na MDMA najdete lecos: http://old.lf3.cuni.cz/drogy/articles/prehledextaze.html; text sice není noví, ale zrovna ty věci stran toxity ro játra myslím platí. Nu, nicméně, když vám selžou játra po nějakém novém syntetiku, dostanete se do lékařských knih, při troše štěstí. :-)