Alkohol v kefíru
Tomáš
Dobrý den.
Již půl roku nepiji alkohol (bez jakýchkoli potíží). Předtím jsem chlámal tak 50 piv týdně. Před nedávnem (ptž jsem celkově změnil životní styl) jsem začal pít kefír (odhadem tak půl litru denně). Teď jsem se až dozvěděl, že obsahuje alkohol, dokonce dvakrát tolik, než je v nealkoholickém pivu. Takže bych tedy kefír pít nikdy neměl? A kolik je vůbec takových potravin, na kterých není alkohol uveden?
Přijde mi docela divné, že se bývalý alkoholici (ikdyž já asi kritéria nesplňoval) varují před Pitem, ale přitom jsou potraviny, které alkoholu obsahují více a jsou vydávány za zdravé...

Odpověděl: Josef Šedivý
Dobrý den,
s obsahem alkoholu máte pravdu, uvádí se (třeba wiki), že za použití dnešních technologií má kefír méně než 1% alkoholu... Pokud tedy za den zkonzumujete půl litru kefíru, je to stejné, jako kdybyste celý den upíjel ze dvou nealko piv. O studii, která se zabývá obsahem alkoholu v jiných potravinách, se dočtete třeba zde.
U nealko piva je podle mého trochu odlišná situace - abstinující uživatelé návykových látek by se ho měli vyvarovat spíše kvůli tomu, že se jedná o pivo, než kvůli obsahu alkoholu. Prostě - pokud popíjíte jakékoliv pivo, chuť na něj budete mít stále. A chuť nerozlišuje, jestli na nealko, nebo alko. Pak se Vám stane, že v parném létě zrovna nebude po ruce to nealko, ale protože pivo pijete, dáte si jenom jeno alkoholické...
Pepa Šedivý