Zakon a jine drogy
Ripper
Dobry den, chtel bych se zeptat co byse stalo kdyby u me policie nasla male mnozstvi nasledujici drogy (pri kontrole nekde) treba: Ketaminu, 2C-B, DOB? Jako jestli podle noveho zakona muzou dat pokutu 15.000czk a brat to jen jako prestupek? Plati to tak u vsech ted drog ktere jsou jako male mnozstvi (LSD, Pervitin, Extaze)? Treba konkretne u 2C-B nemaj snad na to ani tabulky, jak byse tohle resilo? Ptam se take proto ze hodne znamich a uzivatelu jsi novy zakon vylozilo ze male mnozstvi je tzv. \"v pohode\" ale zapomely na pokutu. Tak abysme meli jasno. Dekuji

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
tato problematika je upravena NAŘÍZENÍM VLÁDY 467 / 2009 ze dne 14. prosince 2009, kterým se pro účely trestního zákoníku stanoví, co se považuje za jedy a jaké je množství větší než malé u omamných látek, psychotropních látek, přípravků je obsahujících a jedů. V Příloze 1 je uvedeno, které chemické látky se pro účely trestního zákoníku považují za jedy; v Příloze 2 - Hodnoty omamných látek, psychotropních látek a přípravků je obsahujících a pro účely trestního zákoníku.
V Příloze 2 je uveden seznam OPL včetně hodnot, stanovujících hranici, od které je povážováno jejich držení za trestný čin. Hodnoty držení pod touto hranicí jsou posuzovány jako přestupek a mohou být sankcionovány vámi zmiňovanou pokutou.
A nyní konkrétní látky, na které se ptáte:
2C-B - držené množství, které již může být stíháno jako trestný čin je více než 4 tablety/kapsle nebo více než 0,4 g práškovité nebo krystalické substance.
DOB - držené množství, které již může být stíháno jako trestný čin je více než 4 tablety/kapsle nebo více než 0,4 g práškovité nebo krystalické substance.
Dále by vás mohlo zajímat např. také:
PMA - držené množství, které již může být stíháno jako trestný čin je více než 4 tablety/kapsle nebo více než 0,4 g práškovité nebo krystalické substance
PCP - držené množství, které již může být stíháno jako trestný čin je více než 50 ml olejnaté tekutiny, 1 g krystalů nebo prášku, více než 4 tablety/kapsle
Ketamin - není uveden v tomto seznamu, jedná se o veterinární anestetikum. Nicméně nakládání s ním by mohlo být posuzováno jako šíření toxikomanie a stíháno podle § 287 trestního zákoníku.
Pokud byste potřeboval další doplňující informace, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Kontakt naleznete na www.asociace.org
Nu, jen si neodpustím na závěr poznámku, že pokuta či dokonce trestní stíhání jsou věru nepříjemné záležitosti. Ale zdaleka ne jediné, které vás mohou v souvislosti s výše uvedenými látkami potkat.
Mějte se pěkně a hodně štěstí.