jak se chovat k alkoholikovi
LENKA
můj manžel už tři roky skratě pije,chodí z práce pozdě,je přiopilý a lže mě,že nic nepije.Několikrát jsem mu našla láhev s pitím a pak se přiznal,to už nešlo zapřít.DFělala jsem mu přednášku a dala mu ultimátum,že pokud toho nenechá,rozvedu se s ním.Nikdy jsem to nedokázala,vždy mě nasliboval,že je s pitím konec,vydržel to max.týden a začalo to nanovo. Neví m co mám dělat,jak se zachovat,abych ho přiměla k léčbě?Chci mu pomoct,mám ho ráda a je mě ho líto nechat ho takto,na druhé straně mu podávám pomocnou ruku a on o to nestojí,stále se vyhýbá řešení priblémů.Jak mám pokračovat dál,jak mu mámpomoci?děkuji za každou radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, s podobnými ultimáty je právě ten problém, že málokdo je schopen je dodržet. A pokud to neuděláte, je to pak jasný signál, že i všechny další výhrůžky jsou plané. Nyní by bylo lepší zkusit to z druhého konce. Nemluvit o tom, že manžel má problém a on ho musí řešit, ale mluvit spíš o sobě. Jak Vy se cítíte, jak jste bezmocná, jak byste mu chtěla pomoct, ale nevíte jak a že byste tím vlastně potřebovala pomoci i sobě. Postavit problém jako společný, ne jen jeho. A pak ho třeba požádat, aby s Vámi společnou krizi zkusil řešit s nějakým odborníkem, např. v manželské poradně. Také je třeba zaměřit se hlavně na příčiny, proč manžel pije.