zdravotní
nezapik
kdyz mi bylo asi 7 let, tak sem trpel, nevim presne, ale neco jako chronickym omdlevanim (mozna taky nabeh na padoucnici, epilepticke zachvaty) od te doby mi uz asi deset let neni nic, a doktor rikal ze na EEG (elektrokardiografu) je vsechno v poradku az na velmi minimalni vychylky od normalu, ale presto mi zakazal pit alkohol. Ale ja piju alkohol asi od 14 let, uz sem se kolikrat opil, a nestalo se me nic neobvykliho, kourim taky prilezitostne marihuanu, asi tak jednou tydne, a taky se me po pouziti nestalo nic neobvykliho a mam dotaz jestli by LSD, exstaze, hasis mohli mit naky vliv na vraceni meho omdlevani ktere sem naposled zazil asi pred 10 lety.

Odpověděl: Jana Urbanová
Nevím přesně čím bylo Vaše omdlévání způsobeno, to musí diagnostikovat neurolog či psychiatr. Pokud se jedná o epileptické záchvaty tak není rozhodně rozumné alkohol pít a tím pokoušet osud. To, že se Vám do dnes nic nestalo ani po opití ani po kouření marihuany, to neznamená, že se to nemůže stát příště. Ale teď k Vašemu dotazu na užívání LSD či extáze a hašiše. U každého je spouštěčem k epileptickým záchvatům, psychózám a podobným akutním styvům něco jiného. Takže Vám samozřejmě ony látky, na které se ptáte, mohou vyvolat akutní ataku čehokoliv, ale také nemusí. Každý jsme jiný a máme predispozice (předpoklady) různé a také naše reakce jsou různé na stejné druhy podnětů. U Vás je však riziko akutní ataky nebo záchvatu o mnoho vyšší tím, že již máte ve Vaší osobní anamnéze záchvatovité onemocnění. Proto Vám rozhodně NEDOPORUČUJI si s tak silnými spouštěči jako je LSD, extáze či hašiš zahrávat.