extáze, braun
stazina
Dobrý den, prosila bych o informaci, jaká je bežná dávka braunu a jaké jsou abstinenční příznaky po extázi. děkuju. tyhle info se mi nepodarilo na internetu najit. stazina

Odpověděl: Bára Orlíková
Braun je český název pro drogu, jejíž účinnou látkou je kodein (opiát). Dávky, které jsou užívané jsou okolo 30 až 60 mg, uvažujeme li o méně zkušených uživatelích, u nichž není rozvinutá tolernace na opiáty. Zkušení uživatelé mohou být na dávkách okolo 250 mg. Smrtelná dávka je 800 mg (pro nezkušeného uživatele. U pravidelných uživatelů se vyvíjí tolerance, takže bude smrtelná dávka vyšší). Ohledně abstinenčních příznaků u MDMA - vzhledem k tomu, že extáze může způsobit psychickou, nikoli fyzickou závislost, stejně jako jiné stimulační drogy (pervitin, kokain), tak po vysazení nedochází k rozvoji tělesných abstinenčních příznaků. Navíc extáze je droga, která není obvykle užívána denně, ale rekračně, o víkendech. Denní užívání je neobvyklé. Při častém užívání může sice dojít k rozvoji závislosti psychické, ale spíše se mluví o závislosti na životním stylu spojeném s užíváním extáze. Navíc závislost na extázi často vede k potřebě zneužívání silnějších stimulantů (kokain, pervitin) a potažmo k rozvoji závislosti na těchto drogách. Pokud mohu doporučit dobré zdroje informací o drogách: www.drogy-info.cz (Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti), www.extc.cz (webová poradna zaměřená na syntetické drogy), www.biotox.cz (encyklopedie rostlinných drog), www.drogy.net (drogový informační server).